2.1.06

Talegaver til børn 2005

Sidste års succes blev fulgt op i år med et mindst lige så godt grin som sidste år. Jeg har givet komikerne mavekramper ud for deres præsentation, hvor 5 er der hvor man morer sig MAX.

Showet var følgende:

Brian Mørk & Carsten Eskelund, værter:
Gjorde det okay. De fyrede ikke sindsyg mange vildt-griner afsted, men en god præsentation. 3 ud af 5 mavekramper.

Tobias Dybvad:
Radiovært på P3. Startede showet og gjorde det faktisk ret okay, synes jeg. 4 ud af 5 mavekramper.

Sebastian Dorset:
Har aldrig været min kop te. Han kører lidt på rutinen, fyrer nogle okay jokes af, men ikke noget vildt. Han får 2 mavekramper.

Martin Veltz:
Ham havde jeg aldrig hørt om, og jeg synes faktisk han var FED! Han mente bl.a. at vinter-OL er en sports-fluffer til sommer-OL! :) Han får 5 ud af 5 mavekramper!

Thomas Wivel:
Han er altid god for en griner, men er efterhånden også ret rutineret i branchen, han får 3 mavekramper.

GEO:
Den mand imponerer igen med sin sindsyge væremåde på en scene. Han leverer altid minimum en TOTAL-griner, og denne gang slog det heller ikke fejl! 4 mavekramper til ham.

Mette Frobenius:
Hun var også med i sidste års show. Sidste år konkluderede vi, at kvinder ikke kan lave Stand-up. Det kan kun gentages. Hun skuffede igen, og får kun 1 mavekramper. Ja, jeg kan jo ikke give 0...

Dan Andersen og Henrik Bruun:
De valgte så at optræde sammen og sang noget musik og lavede noget andet pis...Jeg hader musik til stand-up-shows, så 1 mavekrampe til dem. Så Dan og Henrik: Hold jer bare væk fra "Talegaver til børn 2006" for min skyld...

Frank Hvam:
Showets overraskelse. Og hvilken en af slagsen!! Han stod ikke på listen over komikere der skulle optræde, men det var fedt han kom. Nok også fordi jeg generelt synes han er mega-sjov, bl.a. fra "Casper & Mandrilaftalen" og "Klovn". Men jeg synes faktisk ikke hans show bar præg af rutine! Overhovedet ikke! 5 mavekramper til ham. Kom bare med ham igen næste år!

Povl Carstensen:
Også snart en legende. Men jeg synes nu ikke han er så vild. 2 mavekramper til ham.

Michael Schøt:
Ham kendte jeg heller ikke. Han gjorde det okay, eftersom forventningerne ikke var så store. 3 mavekramper til ham.

Anders Fjelsted.
Normalt plejer han at lave noget guf synes jeg. Det var en af dem, der skuffede lidt, men med nærmere omtanke fortjener han nok 3 mavekramper.

Michael Wulff:
Jeg synes manden plejer at være rimelig tør. Det var han også da han startede sit show, som han så mange gange har gjort det før. Men jeg synes han fyrede gode jokes af, og jeg vil faktisk sige, han fortjener 4 mavekramper.

Thomas Hartmann:
Denne gut er ikke blevet klippet siden sidste års show. Han havde dog et ganske okay show. Desværre fyrede han en masse remser af i stil med: Hvis man kvæler en smølf, hvad farve får den så i ansigtet? Meget sjovt, men lidt billigt...Han får 3 mavekramper af mig.

Mick Øgendahl:
Mick fik den utaknemmelige opgave at slutte af efter en masse andre, der har fyret sjovt af. Man kunne tydelig fornemme, at han er en publikums-favorit, men jeg har aldrig været helt vild med den tossede mand, men sjov, det er han. Han får 3 mavekramper.


Desværre var der afbud fra Carsten Bang, Rune Klan og Jonatan Spang. Jeg synes bl.a. at Carsten Bang leverede fedeste optræden i 2004.

Aftenens største bifald gik klart til Frank Hvam, der dårlig kunne præsentere næste komiker og forlade scenen. Han var også cool!
Fed aften!